середа, 28 жовтня 2015 р.

 Управління школою за сучасних умов вимагає від керівників  та вчителів наукової компетентності, майстерності і постійного вдосконалення. Ефективність виконання функціональних обов’язків заступником директора з навчально-виховної роботи перебуває у  прямій залежності від рівня його професіоналізму, організаторських здібностей.
Висока якість навчально-виховної роботи в школі можлива тоді, коли у керівників є достатньо фактів і спостережень для аналізу і відповідних висновків. Лише той керівник школи, який часто відвідує уроки й аналізує їх, може  робити правильні висновки про якість навчально-виховного процесу. Оптимізувати контроль за викладанням основ наук дає можливість використання заздалегідь заготовлених таблиць, схем, пам’яток.
Як же організувати дійовий контроль за якістю проведення уроків, станом викладання предметів,  щоб він був не лише констатуючим, а й мав аналітичний характер, зумовлювався конкретною необхідністю? Які види контролю вважати більш раціональними?  Частково відповідь на ці та інші питання можна отримати, прочитавши запропонований « Довідник заступника директора з навчально-виховної роботи ».
У кожній школі повинна скластися певна система організації внутрішкільного контролю  з боку директора та його заступників, яка, на наш погляд, сприятиме раціональному виконанню контрольно-аналітичної функції.
Метушня повсякденного шкільного буття не завадить вам втілювати в життя глобальні плани і завдання сучасної освіти, що реформуються. Повсякденність не стане на заваді, бо ви матимете путівник  « Довідник заступника директора з НВР », де означено ваші щоденні професійні справи і турботи. 
Пропоновані матеріали містять найбільш актуальні думки, педагогічний досвід вирішення проблеми оцінювання цілісного педагогічного процесу навчального закладу.
Вивчення стану викладання навчальних дисциплін – це постійна відповідальна і складна частина роботи заступника директора. Від того, як виконує її завуч, залежить не тільки якість навчального процесу, а й професіоналізм і настрій вчителя. Від того, як завуч побачить урок, як його проаналізує, які слова скаже вчителю, залежить те, чи окрилиться вчитель від його слів, чи захоче більше знати і рефлексувати власну діяльність, чи в нього опустяться руки і зникне будь-який ентузіазм.
Багато практиків і вчених працюють над тим, як краще, ефективніше аналізувати урок.  Дані рекомендації присвячені цій проблемі,  але це лише технічна сторона питання.  Все залежить від розуму, доброти, терпіння заступника.
        Методична робота в школі – це той штамп роботи, який потребує неабияких зусиль від заступника директора, щоб гідно розпочати новий навчальний рік. Під час планування методичної роботи слід відбирати ті її форми, які реально допомагають розв’язувати проблеми і завдання, поставлені перед школою.
        Практика свідчить: методична робота найефективніша там, де вона організована як єдина система дій і заходів. Відомо, що існують різні моделі методичної роботи школи, і це добре: хтось використовує готові, хтось розробляє свої, виходячи із специфіки свого навчального закладу. В цьому й полягає творчість завуча. Ситуація школи – завжди унікальна. В кожній – неповторний  педколектив, традиції,, можливості. Тільки творчий підхід заступника директора допомагає організувати ефективну методичну роботу.
         Розвиток творчих здібностей вчителів у системі методичної роботи може бути досягнутий лише тоді, коли сама ця робота буде роботою творчою. 

Немає коментарів:

Дописати коментар